Problem

Jag klippte mig idag. Det tog 2 ½ timme, inklusive färgning. Det säger ju allt. Mitt hår har den senaste tiden lagt på sig några hekto. Det blir mer och mer. Hårstråna ökar på något sätt, de blir fler. Detta stör mig. För det är inte fler hårstrån jag vill ha, utan längre. Men icke.


Eftersom jag tonar håret en aning varje gång jag klipper mig, ser jag på den svaga utväxten jag har hur mycket håret har växt. Det är här mitt starkaste argument för att mitt hår inte växer på längden kommer. Det var nämligen så att jag klippte mig senast i december förra året. Det var alltså hela 4 månader sedan. På min utväxt kunde jag se en ökning i längd på ca 2 cm. Ja, det är sant. Och sorgligt.


Jag har nu funderat på vad jag kan göra åt detta problem, för banne mig är det ett problem. Ett stort ett. Jag skulle kunna äta något sorts medel som gör att håret växer mer. En snabb och troligen effektiv metod. Ett annat alternativ är att köpa en hårförlängning. Också snabbt och effektivt. Har dock sina sidoeffekter. Ordet fjortis skulle bli använt mer frekvent mot mig, chansen att bli avslöjad, att folk skulle se att det inte är mitt hår, är ytterst stor.


Är det någon som har fler alternativ får den gärna höra av sig, jag är ytterst öppen för förslag. Verkligen. Snälla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0