Cyberspace

Ibland uppskattar jag verkligen saker. Jag blir varm i hjärtat på allvar. Det finns många olika saker som har fått uppleva denna grad av tacksamhet, fredagar till exempel. Jag har också börjat uppskatta mer materiella saker, som datorn, mobilen och vattenflaskan. Nu har jag dock tagit det ett steg längre.


Jag blir galet glad av Internet. Åhhh, gaaaahhh jag älskar det pusssss.


Men tänk efter nu alla ni som inte riktigt värderar Internet på rätt sätt. Är det inte bra? Borde vi inte införa en Internet -dag? Då vi alla tillägnar våra tankar åt detta ypperliga påhitt. En dag då vi tackar CERN. Det tycker jag. Nu kör vi.


Tänk alla saker vi åstadkommer med Internet. Utan det skulle vi till exempel aldrig kunnat se alla utläckta filmsnuttar från inte-kommit-på-bio-än-filmer, aldrig fått läsa Carl Bildts åsikter helt gratis, aldrig kunnat åka fast för fildelning, inte kunnat ta reda på allt vi vill på Wikipedia, inte kunnat läsa bloggar, aldrig någonsin fått veta meningen med CS.



/ [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0