Imorse...

Mamma (svänger upp dörren till mitt rum, väldigt positiv): Hejduuu! (Sätter sig på sängkanten, jag vaknar till) God morgon!

Jag: Ehmhehh... (Jag ser vad klockan är, 09.00. Stänger ögonen genast och ligger så still som möjligt, hon får inte tro att jag är pigg)

Mamma: Men! Du måste ju få in lite ljus hit! (Hon drar upp persiennerna)

Jag: UHHH... (Nej, Nej. Rädda mig! Drar täcket över huvudet, utan att se vaken ut. Försöker att inte sätta mig upp och skrika åt henne)

Mamma: Så! Du, hörru! Ska du inte gå upp? Upp med dig nu.


Mamma har sin första dag på semestern idag. Det är därför hon beter sig såhär. Upp med dig nu. Hon vet inte bättre.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0