Skola och kramar

Om 5 dagar och 13 timmar börjar skolan, för sista gången. Meeh? Tänker ni nu, hon går ju bara i 9: an. Det är ju tre år till efter det. Ja, det är det. Men det är inte skola era puckon. Det är gymnasiet. Helt annan sak.


Idag hjälpte jag min mormor. Jag gillar min mormor, så jag hjälper henne ibland. En hemlig tjänst, superhemlig.


Min mormor och morfar bor nära mig, så jag sprang upp till dem med denna sak som jag hjälpt mormor med. Jag plingar på, med hemligheten bakom ryggen för att kunna slänga fram den och göra en riktig bravurhälsning när hon öppnar.


Allting gick som planerat. Mormor öppnar, jag visar hemligheten och får komma in. I hallen står mormor med hemligheten i handen och stirrar på den. Nej, hon stirrar och nästintill hoppar av glädje. Hon öser lovord över mig och rätt som det är slår hon armarna om mig i en stor kram. Där står vi i hallen, och kramas. Det här gjorde jag bra, tänker jag och ler. Det här gjorde jag bra...

Jag gillar min mormor.


Kommentarer
Postat av: agnes

svar:

vad älskigt att hon ville åka iväg med din pappa :o Hon skrämmer mig lite smått faktiskt, samtidigt som jag förstår att hon är väldigt ensam!

2008-08-13 @ 03:12:25
URL: http://d0nkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0