Inte illa pinkat

Det är söndag, eller hur? Brukar ni göra mycket då? På söndagar?

Idag har jag gjort:
-
-
-
-

Nothing. Nada. Inget.

Det enda som hänt är att mina gratis sms har gått ut. Dem gick minsann ut, men inte jag. Tänk vad mycket grejer som hänt idag. Någon har säkert hunnit  med att både bli född och dött, bara under tiden jag skrivit det här.

Nej. Jag måste börja ta vara på söndagar.


Nio små nissar i midnattstimma,
traskar fram i månljustrimma.
Ugglan hoar i sitt näste,
istapp faller tyst från sitt fäste.
Nisse spetsas utav tappen, 
nisse ligger död på trappen

To be continued.

Kommentarer
Postat av: agnes

min släkt har verkligen fallit för dem där dikterna. Varje julafton ska jag läsa alla 10 dikter för dem under kvällen, medan dem snapsar. Första året hade jag sagt till pappa(f.d poeten som har skrivit dagbok sen han var 17) att jag skulle läsa tio dikter jag skrivit själv. Gissa om han blev besviken.

2008-12-07 @ 20:04:28
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0