Mr Över von Kast

Det har uppstått ett problem. Det rubbar hela min tillvaro.


Jag har fått nytt överkast till sängen.


Inte så farligt, tänker ni nu. Men, ni ska bara veta hur mycket tid jag ödslar på detta tygstycke.

Varje gång jag ska bädda min säng, efter hårda påtryckningar från de äldre, slutar det i katastrof. Det går helt enkelt inte att dra ihop sängskrället. Ogenomförbart. I minst 15 minuter står jag där. Böjer, drar och jämnar till. Det slutar med att jag i ren ilska slänger kuddarna i sängen, skriker och tjoar om hur dålig jag är på att bädda och sätter mig ner. Mitt på golvet. Gråter några droppar.


Allt detta tack vare överkastet. Som inte fungerar för mig. Det är ur funktion. Tack IKEA, tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0