Onsdag

Jag kom hem idag. Trevligt må jag säga. Har haft det ytterst mysigt i Forssjö också, såklart. Roligt var det.


Packade upp nyss. Spacklet skulle ut och in i lådan, där det hör hemma. Jag har inte mycket smink, verkligen inte. Ändå lyckas vissa saker hända mig.


Eftersom jag inte hade mycket för mig, mer än att fundera på om den manliga hippien framför mig på tåget verkligen hade längre hår än mig, passade jag på att även rensa hela lådan med skönhetsmedel lite. Det behövdes. Märkte jag. Men det var inte skitigt. Det var... glittrigt? Allting var fint. Guld överallt. Kvinnan med guldlådan. Jaa. Det är jag.


Den var öppen. Någon hade lämnat den halvt öppen. Varför hade jag inte stängt igen locket på den nedranns ögonskuggan ordentligt? Det är ju guld överallt nu, bara för det. Hela jag är guld. Den frågan jag dock inte kan förstå är hur den lilla, lilla behållaren fortfarande kan vara full? Det syns knappt att det lagt ut sitt revir i hela min låda. Du gör mig ledsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0