Dagens mysterium

Jag åt glass igår. Inte vilken glass som helst för den delen, jag åt Slagstaglass. Den är rackarns god den där glassen. Kanske inte överdrivet speciellt god, men ändå välsmakande.  


Det finns många varianter av glassen också. Hallonsnäcka, Gott & Blandatsnäcka,  After eightsnäcka, mjukglass, milkshake... Ja, ni förstår. Alla dessa glassar är till synes helt vanliga. Inget konstigt.


När jag satt där, med trevligt sällskap och allt, var det dock en sak jag fann aningen udda. De gjorde reklam för en viss glass där. 21: an hette den. Jag tog mig en närmare titt på denna spektakulära skapelse. Den var stor. 21 glasskulor innehöll den. Plus grädde. 121 kronor. Det var priset.


Min fråga är nu, vem köper en sådan glass? Att dela den med några skulle kanske inte vara något problem. Men att äta den själv. Är det någon som skulle kunna göra det? 21 kulor. Bara sådär. Rakt ner i magsäcken. Snälla hör av dig till mig i sådana fall. Jag vill veta hur du gör. Hur du klara av det. Hur du lever. Min mage kan knappt ge plats för en bägare med tuttifrutti strössel. Konstigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0