I wouldn't say you're stupid. You are, but I wouldn't say it

Igår hade jag matteprov. Geometri var det som gällde. Jag har aldrig vart en geometrimänniska. Lite mer utav en algebra-och-ekvationermänniska. I alla fall var det ett tal som på ett ungefär löd såhär:

"XX äter varje morgon kaviar. Han trycker varje morgon ut ur kaviartuben en 24 cm lång sträng på sin macka. Kaviartuben rymmer 180 ml och efter 21 dagar är den slut. Vilken area har hålet på tuben?"

Vet inte om det var det faktumet att jag hatar kaviar, eller att jag bara var allmänt okoncentrerad på grund av orienteringstävlingen för pensionärer som pågick utanför, men jag var tokigt osäker på om mitt svar verkligen var rätt. Så, eftersom att jag inte litar på mig själv för 5 öre, kan väl någon annan än jag räkna ut det här och sedan lägga en kommentar?


Kommentarer
Postat av: Emil Markström

Du är ju besläktad med Jonas Altis den store! Han löser ju problemet på ett kilivipp =)

2008-11-23 @ 22:53:05
Postat av: mathilda

Haha, det gör han nog. Sen om han vill hjälpa mig med det är en annan sak :(

2008-11-24 @ 16:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0