Helt unikt

Idag hade jag en stor väska till skolan. Det var planerat, jag skulle nämligen ha ett par skor med mig hemifrån och sedan ett par skor ifrån skåpet. Båda skulle hem igen sedan, mycket besvärligt. Och det här var alltså på sidan om idrottskläderna och mapparna. Det finurliga var att jag trots allt detta hade plats kvar i väskan när jag skulle hem. Nämen sedär, tänkte jag, då kan jag ju ta hem lite böcker så att jag kan jobba ifatt. Ypperligt nöjd med mig själv skrockade jag lite och packade ner de mappar jag tyckte om. Jag tittade sedan in i skåpet och fann att det var tomt. Inte en enda bok eller mapp kvar. Äh, det är väl inget med det, tänkte jag och ägnade inte några mer tankar åt saken.

Väl hemma slänger jag den äckligt tunga väskan på golvet och börjar packa upp. Mapp efter mapp... Jag slänger upp dem på sängen, där det också visar sig ligga andra mappar. Det slog mig att det var många, onödigt många. Jaha, det var ju alla mappar? Alla böcker, alla papper, ifrån varje ämne. Allt. Okej, jag behöver jobba ifatt men det var väl kanske inte riktigt det här jag menade.

-



"Jag svalde pilen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0