Sånt här som gud aldrig tänkte lösa själv

Jag har börjat tänka i nya banor. Procent-banor. Det hela har fått fruktansvärda konsekvenser. Att jag sover 33 procent av mitt liv visste jag redan. Att 8 procent av mitt liv troligtvis kommer spenderas framför datorn var väl inte direkt någon överraskning det heller. Men saker som att 17 procent av min vardagsmorgon går åt till att byta kläder, och att jag utan tvekan kommer att spendera minst 3 procent av mitt liv med att göra absolut ingenting är lite mer illavarslande.

0,4 procent av min dag utgörs av att trassla ut hörlurar. Det kan man ju fundera över. Vadå, liksom? 0,4 procent blir mycket i längden, och jag ägnar den tiden åt något av det mest värdelösaste man kan göra. Det här blir jag irriterad på ska ni veta. Dock inte på mig själv. Nej, det här är helt och hållet Sony Ericssons fel. Tidslöseri, sånt som man kommer ångra sedan när man är gammal och inser att man inte gjort alla saker som skulle vart kul (som att sova i badkaret). Varför har inte någon gjort något åt det här? Åt trassel-helvetes-hörlurarna? Ska man bli tvungen att hitta en lösning själv eller? Va?

0,4 procent, Sony Ericsson, hör ni det? 0,4 procent.


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Nu vet ju jag inte hur många gånger du använder ditt h-set per livstid, men åt NOKIAs går det åt ca 0,00000000016% av ditt liv om du trasslar upp de en gång. Helt okej, enligt mej...

2009-03-28 @ 12:48:46
Postat av: emma

en i min klass har trådlösa, du kanske borde satsa på sådana? (:

2009-04-02 @ 15:07:26
URL: http://metrobloggen.se/emmamangs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0