Lägesrapport nr. 5 - Sju månader tills hemkomst

Folk fragar mig vad som hander har. Ratt mycket, sager jag da. Tankte darfor ge en liten preview av vad jag ser, hor, sager och traffar varje dag. Exclusivt av mig. Har kommer det:

Musik:


Nar denna lat spelas stannar allt. Alla stravar efter att kunna dougie. Kommer den har pa radion stannas troligtvis bilen for att slappa ut passagerarna sa att de kan borja dougie. "'Cause all them bitches love me".



Har spelats hela sommaren och ar sonderspelad, men ar den enda laten som varit popular, utan att vara rap eller R&B.



Amerikanare gillar inte direkt den har laten, men jag ALSKAR den. Woah oh, I want some moreee.



Klassiker. Skulle kunna vara theme-song for Boulder. Tank er en STOR svart bil med nedrullade fonster och den har laten pa hogsta volym rullande genom 40 graders varme.



Ja, det finns bara en sak att gora nar denna lat spelas. Whip ya hair.



Radioplaga. Skadar ju inte att tjejerna har dor for Enrique Iglesias heller.


Say what?


"Legit!"
Adj. Istallet for Cool. "Dude, that shirt is sooo legit!"

"Cool story, bro."
Ordspr. Du berattar en, enligt dig, tuff historia om nagot du varit med om. Du forvantar dig reaktioner utover det vanliga men far en rynkad nasa och ett "Cool story, bro", for att sedan sta ensam kvar och kanna dig helt utblottad.

"FML"
Forkortn. Tank dig att du ar pa Homecoming och att nagon av dina vanner lyckas ha sonder partybussen ni aker i och DU ar den som maste betala $300 i kontanter till chafforen da din "van" ar for berusad for att ens kunna sta upp. Det ar ett FML-moment. F-my life.

"Oh yaaah!"
Uttryck. Nar jag forst horde detta trodde jag att mina kara vanner narrade min scandinavian accent, men icke. Det ar fortfarande ett mysterium, men jag tror att de harmar Minnesotadialekten, som ar kand for att lata skandinavisk. Sa nar jag tanker efter hanar de mig, indirekt. Vafan. Vilka vanner.  

"Sweet."
Adj. Motsvarighet till Gött. Typ...

Mormoner svar inte. Darfor har de funnit en vag runt det hela, de hittar pa ord som liknar svarord:
    Heck yeah! (Hell yeah!)
    Dang it!, Darn it! (Damn it)
    Son of a gun...(Son of a bitch)


Those freakin' Boulder Kids...



Joshua Sundberg.
Finns mycket att saga om denna man (ja, han vill inte langre bli kallad kille, da han fyllde 18 ar forra veckan). Vi traffades forsta dagen och stallde direkt fragan, VARFOR HADE INTE VI TRAFFATS FORR? Josh fragar mig ganska frekvent "Still lovin' America?" och fragar mig ocksas hur han ska gora for att imponera pa europeiska skonheter. Han pastar sig behova den kunskapen under hans Europaresa 2011. Da han forovrigt ska komma och halsa pa mig. Woaahh!


Samantha Feeney. Sam och jag blev vanner nar vi upptackte var gemensamma karlek for Spice Girls. Efter det upptackte vi ganska manga andra saker vi hade gemensamt, vilket alltsa resulterat i att vi nu ar oskiljbara. Vart att namna ar ocksa att hennes kara far ar Dealer. I Las Vegas. Pa The Bellagio. Say no more.


Mikaela Stevens. Jag citerar: "So, have you guys ever felt that when your are looking at a car's licence plate, that you are checking out its butt?", "GOOSH, I am so mad. I just wanna...punch a baby!".

Detta var bara tre av de idioter jag umgas med har. Haha. Ne, skoja. Ratt sota anda.


Och till sist tankte jag bara visa mitt brollopskort...



SKOJA! Vi ma se djupt foralskade ut, men egentligen hatar vi varandra.

Hoppas ni ar nojda nu.

See ya.

Kommentarer
Postat av: MAttias

är inte nöjd förens du är hemma :(

2010-11-21 @ 19:18:12
Postat av: Alice

Hahahahahha, känner igen typ allt! G6 spelas frekvent här med (varje kvart typ) Och legit trodde jag att de bara använde här, hahaha, Idaho-slang liksom, men icke icke... (tycker att du borde ändra din header från "leg it" till "legit" hahahaha). Och ja, som du vet är ALLLA mormoner här och ord som shit och bitch klassas som riktigt fula svordomar.

2010-11-25 @ 04:22:42
URL: http://alicejohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0