Jobbiga saker

När jag inte har annat för mig sitter jag och tänker på en massa onödiga grejer. Nu menar jag inte att jag bara tänker på det, utan jag försöker verkligen räkna ut det också. Jag kan sitta i en halvtimme och bara fundera över helt oväsentliga saker, som:  


  • Hur många kilometer scrollen på datormusen har rullat.
  • Exakt hur många mus-klick datormusen klickat.
  • Hur många gånger jag loggat in på Bilddagboken eller MSN.
  • Hur många steg jag tagit totalt i mitt liv.
  • Hur många kilo mat jag ätit under hela min livstid.
  • Hur mycket pengar jag spenderat allt som allt.
  • Hur många liter vatten jag druckit.
  • Hur många mil blyerts jag använt.

Jag har en tvångstanke också. Jag får inte gå på linjer, eller det som man kan dra linjer ifrån. I golv till exempel. Där finns det skarvar. Dem måste jag hoppa över. Ännu jobbigare är det när jag är på stan. Eller i skogen. Skitjobbigt.


Daniella har dock en lite halvt jobbig tvångstanke hon också. Hon måste räkna grejer. 2, 4, 6, 8, 10, 12. Om det hon räknar inte blir ett jämt tal, räknar hon om det. Hon har därför stenkoll på hur mycket det finns av allt, hur många fönster det finns på stadshuset till exempel. Det kan ju vara kul att veta.


Kommentarer
Postat av: emma

ooh,
jag har också tvångstankar om linjer. jag mår dåligt av att gå på dom!

2008-05-15 @ 18:55:23
URL: http://www.metrobloggen.se/emmamangs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0