Cha-ching

De senaste dagarna har det visat sig att jag kan vara en jävel på poker. Ni vet Texas hold'em.

I min familj har vi alltid spelat mycket poker, speciellt vid högtider. Som julen.

I år var det som vanligt middag och spel hos de äldre på annandagen. Vi hade spelat flitigt på julafton också. Det var årets sista, och avgörande omgång nu denna annandag. Typ.

Jag har aldrig ansetts vara bra på poker. Det händer att folk nästan ifrågasätter mina drag. Men ibland, kanske rent av oftast, kan det gå väldigt bra för mig. Annandagen var en sådan dag:






Pappa var stolt. Morfar var misstänksam.

Jag var nöjd. Hohojaja, skrockade jag. Nu fick ni allt, era gamla tvivlare.

Jag kan spela poker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0