Underskattning av mänsklig intelligens

I år köpte jag en BingoLottos Julkalender. Tro nu inte att det är något jag brukar göra, för det var egentligen bara en tillfällighet att jag köpte den. Fanny sålde, för mitt gamla lag dessutom. Det kändes bra att offra 50 kronor då. Jag stödjer Sveriges klubbar och föreningar. En god gärning.

I alla fall går lotten ut på (tror jag) att man varje dag ska skrapa en lucka. Under luckan finns det 5 stycken tärningar som visar olika många prickar. Under varje lucka står det också en anvisning. Exempelvis: "Får du exakt 13..." Under tärningarna står det sedan "...vinner du EN VOLVO V50 FLEXIFUEL!". Kul, tänker man då. Typ som yatzy. Lite mer spänning i vardagen.

Otålig som jag är satte jag mig ner en dag och skrapade - alla luckor. Till min besvikelse vann jag inget, inte ens 100 kronor, eller en Sverigelott.

Men nu ska jag berätta att jag var nära, jävligt nära. Varje gång. Jag blev snuvad på vinsten 24 gånger om. Jag var till exempel en prick ifrån att vinna 100 000 kronor, en fyra från att vinna en solresa till Thailand, en jädrans prick ifrån en Volvo... 24 GÅNGER!

Nu är min fråga; vad vill egentligen Bingolotto med det här? Tror dem att inte jag fattar att de gjort sådär bara för att ge mig hopp?

Tror dem seriöst att jag tänker "Oh, jäklar! Nu var jag ju så himla nära, IGEN. Det måste bara betyda att jag kommer vinna snart! Jag blir så glad av att nästan vinna!"

Nej, det här måste åtgärdas. Fult spel, Bingolotto. Fult spel.


Tre små nissar i granen svingar,
mellan ljus och änglavingar.
Nisse sig för nära våga,
snart han står i ljusan låga.
Doftar snart likt vidbränd stek,
ångrar då sin dystra lek.

To be continued.


Kommentarer
Postat av: fanny

haha förlåt :( hatar bingo

2008-12-25 @ 00:10:38
Postat av: mathilda

ja, det var lätt ditt fel. fan dig.

2008-12-25 @ 20:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0