Saken är den...

Jag kommer absolut inte ihåg det roliga Rebecca sa i torsdags, mer än:

Becca (med blicken ner, sneglandes på betygen): Jag har VG i svenska...

Och det är ju inte så kul. Det var något som sades innan... S.K.I.T.S.A.M.M.A.

-

Sitter här och är lite ledsen för tillfället, faktiskt. Jag tittar igenom en större mängd bloggar nämligen. På vissa av dessa mycket fina bloggar finner jag - mig själv. Jag finns med som länk. Remarkabelt, som fillumenisten skulle sagt.

Det är det ju också, riktigt bra är det.

Men.

Jag har upptäckt, och fortsätter upptäcka, att jag så gott som alltid är sist på de här länk-listorna. Det gör mig upprörd. Det känns som om jag är bortglömd, en andra klassens medborgare. Oviktig.

Självklart vet jag att jag står sist bara för att jag heter MMMaaaathildaaa. Då kan man ju inte hamna i toppen liksom. Men det här är ändock mycket svårt för mig att bearbeta, då jag alltid på (de flesta) listor har vart bland åtminstone de tre första. AAAAltis.  

För att få det här ur världen skulle jag kunna be alla att byta mitt länk-namn till Altis. Det skulle dessvärre bli helt fel, då jag aldrig varit någon Altis, utan alltid en Mathilda. Min bror kan ibland vara en Altis, men inte jag. Absolut inte.

Ett annat alternativ är att jag blir Athilda. Då skulle jag plötsligt placeras högt upp igen, och allting skulle bli som vanligt.

Nejmen, hörni. Det är ju nästan så att jag gillar det. Athilda. Det låter fint. Rent utav lite grekiskt. Athilda, syster till Athena.

"Möt Athilda - Hollywoods nya favoritgudinna"

"Athilda talar ut: 'Athena och jag kände aldrig varandra särskillt bra'"

Yep. Hejs.


 

Fyra nissar har festat på sill,
och nu de törsten sin släcka vill.
Mot glöggen de ilar i samlad tropp,
och tar för sig av varsin kopp.
Ner faller nisse i glögghett hav,
likt en skållad mandel hans skinn faller av.

To be continued.

Kommentarer
Postat av: anna

vet att jag inte hade dig länkad alls förut men nu har jag lagt till dig som altis :) har ändrat så alla har sina efternamn istället ;)

2008-12-20 @ 22:18:41
URL: http://anderssona.blogg.se/
Postat av: mathilda

hahha, det ser mycket bra ut måste jag säga :) jag hade inte dig heller, men nu är det fixat!

2008-12-21 @ 11:15:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0