I backspegeln

Jag tror baske mig att fyrklövern hade lite effekt. Inte mycket. Men det är bra nu. Coolt. Fagert. Snyggt. Fortsätt så bara.


Jag känner mig sentimental också. Måste lufta gamla minnen. Sådana där roliga minnen. Då man skrattade tills man fick träningsvärk i magen, var trögtänkt och trodde att man var King Kong.


Vi tar det kronologiskt:

  • Emma och jag. På Kreta. Två veckor av ödlejakt. För att inte tala om poolen. Kan inte bli bättre. Ålder: ca 7.
  • Tilia och jag. Hos familjen Volt. Upplevelsen som numera går under namnet Övernattningen i skolan. Vi lekte, vi låtsades, vi segrade. Ålder: ca 8.
  • Denise och jag. Jul på Stensborgsgatan. Vi tar våra första dans-moves, till klassiska jullåtar. Oslagbart. Ålder: ca 9.
  • Daniella och jag. Hos mig, gården. Det är höst. Vi badar i löv. Vi simmar i dem. Men främst, vi fångar dem. Jag vann, minsann. Ålder: ca 11.
  • Hannes och jag. Hos mig. Vi skrattar, vår humor. Såhär i efterhand kan jag inte sätta fingret på vad det var vi hade så kul åt. Något med kludd var det i alla fall, kludd bakom öronen. Ålder: ca 11.
  • Fanny och jag. Trappan, Wallqvistgatan. Vi uppfinner vår egen sport, Trapp-boll. Reglerna är höjden av ologiskt, men hujeda mig vad vi skrattade. Min livslängd är garanterad. Minst 102 kommer jag uppnå. Ålder: ca 11-12.
  • Bröderna Hardell, bror och så jag. Midsommar, Närsjö. Friggeboden hade blivit invaderad. Vi visste inte vad vi skulle ta oss till. Vi var tvungna att ingripa. De var tvungna att dö. Vi dödade dem, ja. Vi slaktade dem. Tveskjärtsmassakern. Det är vad vi vill kalla det. Ålder: ca 14.

Klart slut.


Kommentarer
Postat av: Denise

haah "jag såg mamma kyssa tomten" ;)<3333

2008-06-30 @ 15:57:48
Postat av: emma

kreta var ett minne för livet! =) <3

2008-07-06 @ 22:01:12
URL: http://metrobloggen.se/emmamangs
Postat av: fanny

hahaha, trappboll :( så jävla kul, jag har reglerna kvar :) <3

2008-07-17 @ 19:02:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0