Mitt osynliga handikapp

Det finns en sak som jag verkligen hatar med mig själv. Jag brukar i övrigt gilla mig, så det här är ett undantag. När jag tänker på det blir jag sådär ledsen och besviken. Tänker på hur livet skulle vart utan det.


Det är mina ögon det handlar om. Visst, de är fina och bruna och så, men för er som inte vet så ser jag mycket dåligt.


-3,75


Den styrkan har jag på mina linser. Vet att en del inte förstår hur dåligt det är, men för er som vet ber jag om lite medlidande. Ni förstår eller hur? Förstår hur jobbigt jag har det, hur ofattbart dåligt jag ser. Okej, jag vet att det inte ens är i närheten av hur dåligt en del andra ser. Men jag ser sämre än min mamma. MIN MAMMA!


Jag har linser, det är bra. Det är bekvämt. Underlättande. Då kan jag duscha utan att halka och slå ihjäl mig. Och bada utan att drunkna för att jag inte ser ytan.


Sådär. Nu vet ni hur mycket jag lider över att ha fått ett par ögon som slutat fungera efter 15 år. 


Kommentarer
Postat av: Katarina

Själv har jag bara - 1,5 och lider ändå, kan inte ens tänka mig hur dåligt du ser.. Men snart är du vuxen och kan operera dom ju :) Funderar själv på det. Jag kan iallafall tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu

Där kan du se vart dina linser säljs till bästa pris, det kan ju skilja sig ganska mycket. Skickar iallafall med en direktlänk till linskategorin:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=737

Lycka till! :)

2008-06-15 @ 14:27:12
Postat av: cissi

Jag har också väldigt dålig syn, som du vet. Visserligen tycker jag att det är bekvämt med linser, jag hatade de där glasrutorna jag fick bära i ett år, men det är så mycket att ta hand om. Man kan inte bara gå och lägga sig, nej, man ska ta ut dem och rengöra dem. Och man kan inte duscha i dem, för då torkar de ut.



Jag vet inte riktigt vad jag försökte säga med denna långa kommentar, men jag vet i alla fall vilket helvete det är att ha cp-ögon.

2008-06-15 @ 23:17:04
Postat av: fanny igen

jag lider med. trots bara - 2.25 så ser jag inte ett piss utan mina älsklingslinser som jag hatar. jag älskar att det finnns eftersom det i stort sätt inte finns nåt annat att gör åt synen, men det är så jobbigt när alla med normala ögon bara kan somna hur, var och när som helst utan konsekvenser, fruktansvärt jobbigt :(

2008-06-23 @ 19:05:14
Postat av: mathilda

Tack alla. Ni gör mig tårögd.

2008-06-23 @ 19:11:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0