Typiskt

Det här med fotbollen. När jag kollar är det en sak jag stör mig på. Kommentatorerna, Perlskog och Fjellström, heter de väl. Jag kanske är den enda som lyssnar på vad de säger.


I alla fall så börjar det alltid med att ett lag precis fått tillbaka bollen och står på sin egen planhalva och startar igång. Nu börjar allt som oftast denna Fjellström berätta en historia. En lång en. Vanligen om en spelares skada. Eller fru. Historien är så lång att laget hinner komma över på andra halvan och närmar sig målet. Det drar ihop sig nu. Men Fjellström snackar på. Historien är ju inte klar än. Det är upplösningen på historien och jag sitter och väntar förväntansfullt på slutet. Då smäller det. Perlskog avbryter Fjellström. Wroooom. Bara kör över honom.


"...här kommer Silva han lyfter in, och det är måååååååål. HAN GÖR DET. David Silva säkrar Spaniens finalplats." Spanjorerna hoppar. Skriker. Stojar.


Och jag. Jag kommer aldrig få höra slutet på Fjellströms, nu bortglömda, historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0