5 dagar till avslutning

Gjorde bort mig häromdagen. Inte ett riktigt hårt slag men det var lite smått besvärande.


Jag satt på min cykel på väg hem ifrån Stenby då jag plötsligt måste stanna vid ett övergångsställe. Bilarna kör förbi och jag står där, ensam och uttråkad. En bilist är dock snäll nog och stannar för att släppa över mig. Självklart är det då meningen att jag ska köra över så fort som möjligt för att undvika köbildning. Inga problem, tänker jag tacksamt och ler mot bilföraren. Vid det här ögonblicket gick något fel. Jag kliver upp med ena foten på pedalen och trampar igång. Men, något stämmer inte. Det drar kallt under ena foten. SKON!


Jag nödbromsar cykeln och vänder mig om, med ena hjulet mitt i gatan. Där ligger den, kvar på andra sidan gatan. Min vita slip in -sko (mormor kallar dem så). Jag inser vad jag just ställt till med och gör då ett försök till att backa cykeln någon meter så att jag så smidigt och osynligt som möjligt kan stoppa in foten i skon igen. Självfallet ligger då bromsen i vilket gör det omöjligt för mig att rulla bakåt. Jag tvingas då med en djup suck slopa min integritet och gå av cykeln, och mer eller mindre lyfta tillbaka den. Allt medan bilkön blir längre och min trogne bilist för länge sedan svikit mig och kört vidare.


Jag gick och återförenade skon med foten och hoppade sedan på cykeln, ställde mig vid vägkanten och väntade på att nästa snälla bilförare skulle stanna för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0