Typ 30 granar

Såg värsta grejen idag. Blev en sådan där vaah? -moment. Skulle tagit kort kom jag på nu. Äh.

I alla fall var det så att jag och Tilia imorse fascinerades av att Statoil hade ställt ut sina granar. Lite häpen blir man ju när det står 30 granar mitt i staden. Jag har också alltid tyckt att det är störande att Statoil, av alla ställen, säljer granar. Då har granindustrin gått för långt, så att säga. Vi ägnade en tanke åt de familjer som kommer ha de gröna träden i sina hem den närmaste månaden, luktade lite och gick vidare.

Som enda söderbo denna torsdagseftermiddag fick jag gå hem på egen hand. Gick och drömde lite när jag knallade förbi Statoil, och tittade då upp.

Där, utanför macken, ligger de 30 granarna. De låg ner, varenda en. Precis bredvid vägen. Pang bom. Fått stroke allihopa. Vad fan gör ni? 

Äh. Jag skulle tagit kort.

Kommentarer
Postat av: fanny

fan, jag såg också det. =O men jag fick på nåt sätt för mig att det var meningen att dom skulle ligga, tänkte inte mer på det, cykla vidare liksom.

2008-11-27 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0