Grovt misstag

Den nya skolan, R in Man, är fortfarande under analys men jag har ändock lyckats hitta en grej som jag ska ta upp med skolledningen.

Det är nämligen så att för att jag ska trivas krävs några specifika punkter. En utav dem berör morötterna i skolmatsalen.

På Odlarskolan utfodrades jag och mina kamrater ofta med dessa falsk-oranga rötter. De serverades i rivet format, mycket fint rivet format. De flesta dagar åt jag en hel del av de här morötterna, vilket jag räknade som min dagsranson av grönsaker.

På Rinman serveras det också morötter, troligtvis inte alls olika från de Odlarskolan serverade. Men. De är helt fel rivna. Kökspersonalen har helt enkelt rivit morötterna på fel sida om rivgärnet. De är rivna på den grova sidan, vilket helt och hållet tar bort lättheten i att äta det egentligen ganska träiga livsmedlet. Jag har alltså mycket, MYCKET, svårt för att förtära grönsaken i det tillståndet.

Rinman kommer ge mig vitaminbrist.


Kommentarer
Postat av: agnes

det låter som en skitskola hörru...

2009-08-31 @ 22:55:35
URL: http://agnesliinnea.blogg.se/
Postat av: mathilda

ja, fyfan...

2009-09-01 @ 14:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0